Piłkarze z wyżyn są uprzywilejowani
7 stycznia 2008, 13:03Z artykułu w British Medical Journal możemy dowiedzieć się, że drużyny piłki nożnej, które zwykle grają na większych wysokościach nad poziomem morza, mają znaczną przewagę nad drużynami z nizin. Jest ona widoczna zarówno wtedy, gdy grają na wyżej jak i na niżej położonym boisku.
Maska rozpija?
4 stycznia 2008, 10:38Podczas balów przebierańców kobiety piją więcej alkoholu od mężczyzn. To wyjątek od reguły, ponieważ w ramach wcześniejszych badań zawsze okazywało się, że na spotkaniach towarzyskich panowie konsumują więcej "procentów" niż panie (Alcoholism: Clinical and Experimental Research).
Wilkiem być...
2 stycznia 2008, 15:46Ogród zoologiczny w Minnesocie wraz z firmą Eduweb wydali grę edukacyjną „WolfQuest”. Gracz wciela się w niej w wilka żyjącego w Parku Narodowego Yellowstone. Musi nauczyć się polować, bronić swojego terytorium, znaleźć partnera i założyć własne stado.
Zepsuty mózg gracza
27 grudnia 2007, 23:59Co pewien czas publikowane są badania dowodzące negatywnego wpływu gier wideo na przeróżne aspekty naszego życia - zwykle poszukuje się w nich związków między dużą dawką przemocy a wzrostem agresji wśród młodzieży. Tym razem doktor Chou Yuan-hua z wydziału psychiatrii w Taipei Veterans General Hospital donosi, że gracze mogą uszkodzić sobie mózg.
Tłoczno jak na Księżycu
17 grudnia 2007, 11:30Już wkrótce na Księżycu może się stać równie tłoczno jak na Ziemi. Niedawno sporo agencji kosmicznych, rządów, a nawet prywatnych firm zapowiedziało zorganizowanie misji z lądowaniem na naszym satelicie.
Armia wyprodukuje gry
14 grudnia 2007, 13:27Amerykańska armia otworzyło specjalne biuro projektowe, które będzie zajmowało się produkcją gier. Dotychczas gry wideo były wykorzystywane przez wojsko do rekrutacji nowych żołnierzy. Te, które będą powstawały w Project Office for Gaming (TPO Gaming), które jest częścią Dowództwa Szkolenia i Doktryny (TRADOC), mają być pełnowartościowymi symulatorami szkoleniowymi.
Układy w skali tera
27 listopada 2007, 11:36Rambus ma zamiar zaprezentować technologię, dzięki której ilość danych przesyłanych przez układy pamięci będzie można liczyć w terabitach na sekundę. Rozwiązanie takie powstało z myślą o przyszłych bardzo wydajnych maszynach obsługujących wielkie bazy danych, gry czy aplikacje graficzne.
Microsoft chwali się finansami
26 października 2007, 10:20Microsoft poinformował o osiągnięciu w ostatnim kwartale bardzo dobrych wyników finansowych. Obroty koncernu wzrosły w dużej mierze dzięki systemowi Windows Vista i niedawnej premierze gry Halo 3.
Kamizelka dla graczy
22 października 2007, 09:25Mark Ombrellaro, amerykański chirurg, który specjalizuje się w badaniach nad systemami służącymi do przeprowadzania operacji na odległość, opracował kamizelkę, dzięki której miłośnicy gier wideo mogą odczuć uderzenia, pchnięcia nożem czy trafienie kulą, jakich doświadcza kierowany przez nich bohater.
Gry rekrutują szpiegów
19 października 2007, 09:52Brytyjska Government Communication Headquarters (GCHQ), czyli służba zajmująca się wywiadem elektronicznym, będzie pierwszą na świecie służbą specjalną, która wykorzysta światy wirtualne do rekrutacji pracowników. Billboardy zachęcające od pracy w GCHQ znajdą się w takich grach, jak na przykład Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent.